Home / Glassoorten / Hoogrendement/HR++
Glassoort

Hoogrendement/HR++

Hoogrendement/HR++Een ander glassoort uit ons assortiment is HR++ glas. Dit Hoogrendement glas is ideaal om een hoger niveau van thermische isolatie te kunnen behalen. Het glas bestaat uit twee glasbladen met een spouw ertussen. Om een beteren U-waarde te kunnen behalen kan de ruimte tussen de glasbladen kan gevuld worden met Argon of Krypton gasvulling. De gasvulling zorgt ervoor dat kou van buiten niet doorgegeven wordt aan de binnen ruit. Andersom zorgt het ervoor dat de warmte van binnen niet getransporteerd wordt naar de buiten ruit, wat bij droge luchtvulling juist wel het geval is. Warmteverlies en koudebrug wordt door de gasvulling geminimaliseerd. De edelgassen Argon en Krypton, die worden gebruikt voor de extra isolerende eigenschappen van HR++ dubbel glas, zijn niet schadelijk voor mens en milieu.

Bij HR++ glas kan de buiten ruit en/of de binnen ruit worden voorzien van een Hoog Rendement coating. Deze coating zorgt ervoor dat de warmtestraling van onder andere uw radiator gereflecteerd wordt. Daardoor blijft de warmte voor het grootste deel in uw woning of pand. Ook zorgt de HR coating ervoor dat u in de winter profiteert van de warmtestraling van de zon, terwijl u in de zomer minder last heeft van de warmte. De HR coating is vrijwel onzichtbaar.

Beglazing op maat Hoogrendement HR++ beglazing kan worden gecombineerd met andere beglazing. Zo kan het bijvoorbeeld gecombineerd worden met gelaagd veiligheidsglas, geluidswerend glas of zelfs met zon regulerende beglazing.

Heeft u interesse of vragen? Wij helpen u graag verder!

Glascentrale Ridderkerk
Kaartenmakerstraat 20